Tesla øger servicekapaciteten i Danmark


Inden for de næste par måneder åbner Tesla to nye servicecenter og ekspanderer flåden af Mobile Service køretøjer. Med udvidelsen sigter Tesla efter at øge servicekapaciteten med cirka 40 procent landet over.
 

Servicelocationerne vil være at finde i Hillerød på Sjælland samt i Vejle i Jylland. Allerede i oktober åbner Tesla den nye location i Vejle for at gøre det nemmere for Tesla-ejere i det sydlige Jylland og på Fyn at besøge et servicecenter. I Hillerød åbner Tesla service senere i år. De to nye locationer bliver - sammen med de nuværende servicecentre i Kastrup og Aarhus - en del af realiseringen af Teslas ambition om at tilbyde nuværende og kommende Tesla-ejere den bedst mulige serviceoplevelse.
 

Tesla benytter allerede ”over-the-air” softwareopdateringer og fjerndiagnose, samtidig med at mobile teknikere bringer Tesla serviceoplevelsen ind i det 21. århundrede. Teslas biler altid er forbundet med Internettet, så 90 procent af problemerne kan identificeres og diagnosticeres via fjernadgang, inden en bil besøger et servicecenter eller bliver håndteret af en mobil tekniker.
 

I 2017 tilføjede Tesla mere end 350 mobile servicevogne til flåden på globalt plan. I mere end et år har 6 mobile servicevogne serviceret kunderne i Danmark. En mobil tekniker kan udføre 80 procent af reparationer uden for servicecenteret, hjemme hos kunden, på arbejdspladsen eller mens der oplades eller købes ind. ”Mobile Service er meget værdsat af de danske kunder, og tager hånd om næsten 40 procent af alle serviceopgaver.”, udtaler Maria Lantz, Communications Manager for Tesla Danmark. Mobile Service vil udvides løbende, hvor der er behov og efterspørgsel.
 

Elektriske biler kræver væsentlig mindre vedligeholdelse end traditionelle biler, takket være den reducerede mekaniske kompleksitet og færre bevægelige dele. Her ændrer Tesla løbende sine anbefalinger til vedligeholdelse af køretøjerne for at optimere ydeevne, driftssikkerhed, holdbarhed og sikkerhed ved hjælp af data fra interne ingeniørundersøgelser og milliarder af kørte kilometer. Som resultat af dette udskiftede Tesla for nylig de årlige serviceintervaller til specifikke vedligeholdelsesanbefalinger, der er baseret på vedligeholdelse efter behov.
 

Ifølge Tesla er det meningen med denne nye tilgang, at kunderne udelukkende skal servicere deres biler for at tjekke visse komponenter ved specifikke intervaller. Bilerne holdes længere på vejene og behovet for årlige servicebesøg elimineres. Teslas app blev for nylig opdateret med en ny effektiv og fleksibel måde for kunderne at booke servicebesøg. I app’en kan kunderne vælge det ønskede servicecenter, booke et tidspunkt for besøg, og automatisk få opdateringer fra servicecenteret når bilen serviceres.


Allerede i midten af oktober flytter Teslas butik i København til den nye servicelocation i Hillerød. Med butik og servicecenter samlet i én og samme bygning forbedres kundeoplevelsen og den store efterspørgsel imødekommes.