Helt ny Macan T


Mindre er mere. Dét er filosofien bag den nye Macan T, som med lav vægt og ekstra fokus på dynamik lægger op til en puristisk køreoplevelse.

Macan T er nu blevet tilføjet til den succesfulde Macan-familie – og som den første T-udgave med fire døre. En udgave, der før var forbeholdt 911- og 718-modellerne, hvilket fortæller en del om den særlige titel. Bogstavet, der står for ‘Touring’, har siden tresserne repræsenteret de mest puristiske køreoplevelser fra Porsche. I ånden af den originale Porsche 911 T fra 1968 følger den nye Macan T op med en velafbalanceret og dynamisk undervogn, en 2,0-liters turbomotor, et atletisk design og en attraktiv udstyrspakke. Alt dette placerer Macan T mellem Macan og Macan S.

Letvægtsmotor med 265 adrætte heste
Macan T er udstyret med en 4-cylindret, 2,0-liters turbomotor, der med sin lave vægt og kompakte design er imponerende adræt. Til sammenligning vejer motoren 58,8 kilo mindre på frontakslen end den 2,9-liters V6 med biturbo, du finder i Macan S og GTS, hvilket giver den en ideel balance mellem vægt og performance. Den 265 hestekræfter stærke motor er desuden parret med en hurtigskiftende 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) samt firehjulstræk (PTM).

Som standard er Macan T også udstyret med Sport Chrono-pakke, der blandt andet inkluderer drejeknappen på rattet, som gør det nemt at ændre køreprogram samt Sport Response-knappen, som udløser ekstra kraftoverskud – for eksempel i forbindelse med en kvik overhaling. Endelig sender Macan T dig afsted fra 0-100 kilometer i timen på 6,2 sekunder og videre til en topfart på 232 kilometer i timen.

Fintunet til endnu skarpere dynamik
Macan T kommer – som den eneste Porsche – som standard med traditionel stålaffjedring kombineret med aktive dæmpere, Porsche Active Suspension Management (PASM). Med stivere krængningsstabilisatorer på frontakslen og et 15 millimeter sænket undervogn er Macan T fintunet til en skarpere og mere direkte styring. Ønsker du dig endnu mere sport, kan du tilføje adaptiv luftaffjedring, der sænker bilen med yderligere 10 mm – og Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), som bruger bremserne til at forstærke bilens greb i sving, særligt fintunet T-modellens karakter.

Unikke detaljer udenpå og indeni
Også visuelt skiller Macan T sig ud fra resten af Macan-familien. Her finder du eksempelvis sidespejle, tagspoiler og andre designelementer lakeret i kontrastfarven Agate Grey Metallic, rudelister i sort højglans, sportsudstødning med to dobbelte afgangsrør samt 20-tommers titaniumfarvede Macan S-hjul. I kabinen sætter du dig i ottevejs justerbare sportssæder, hvor midten i forreste sæder og de to yderste bagsæder er betrukket i det klassiske Sport-Tex-mønster, mens de forreste nakkestøtter er præget med Porsche-våbenskjoldet. Kontrastfarven fra eksteriøret fortsætter indeni med de dekorative sølvfarvede kontrastsyninger i sæderne, nakkestøtterne og rattet. Som standard i Macan T får du desuden GT Sport-rat med læder og varme samt Sport Chrono-stopuret på toppen af instrumentbordet.

Macan T er selvfølgelig også helt up-to-date med Macan-familiens nylige opdatering, der blandt andet inkluderer en ny centerkonsol i glas-look med trykfølsomme funktioner, den seneste udgave af infotainmentsystemet, Porsche Communication Management (PCM), samt en 10,9-tommers trykfølsom skærm med online-navigation.

Porsche Macan T lanceres i Danmark i løbet af foråret 2022.