BMW iX1 - fuldt elektrisk kompakt SUV


Nedtællingen til den tredje generation af BMW X1 er begyndt. For første gang kommer den også som en fuldelektrisk model. Denne vinter har de camouflerede prototyper af den kommende BMW iX1 fået lov til at udfolde sig på nordisk sne og is tæt ved polarcirklen. Serieproduktionen starter i efteråret.

Snedækkede veje og specielt præparerede isbaner er perfekte rammer for BMW Groups vintertestcenter uden for Arjeplog i det nordlige Sverige. Hvert år testes nye prototyper maksimalt under typiske nordiske vinterforhold. Denne vinter har camouflerede prototyper af BMW iX1 fulgt i de elektriske hjulspor fra prototyperne af BMW iX3, BMW i4, BMW iX og BMW i7 tæt ved polarcirklen.

Efter grundig test og finpudsning af samspillet mellem elmotorer, firehjulstræk, højspændingsbatteri, undervogn og opladningssystem på prototyperne af BMW iX1, kan bilerne igen sætte kursen mod varmere himmelstrøg. Vintertesten har også leveret værdifulde data til den optimale varmestyring til kort opladningstid og lang rækkevidde - selv ved temperaturer under frysepunktet.

Den tredje elektriske SUV fra BMW
Med femte generation af BMW eDrive-teknologien bygger BMW iX1 på den elektriske ekspertise, BMW har vist på tidligere modeller. BMW iX1 bliver den tredje elektriske SUV fra det tyske premiummærke. Med to elektriske motorer (en på forakslen og en på bagakslen) koblet med xDrive-firehjulstrækket, er BMW iX1 garant for den optimale balance mellem komfort og sportslighed. Med udgangspunkt i værdierne fra prototypernes nuværende udviklingsstadie opnår BMW iX1 et kombineret elektrisk forbrug på 17,3 til 18,4 kWh og en rækkevidde på 413 til 438 km.

Fleksibel arkitektur
Baseret på en meget fleksibel arkitektur produceres den elektriske BMW iX1 på samme produktionslinje som de andre nye BMW X1-modeller med forbrændingsmotorer og som plug-in-hybrid udgaver.

Serieproduktionen af de nye modeller starter til efteråret.