Volvo's salg stiger 97,5 % i april


April måned blev tiende måned i træk med vækst i det globale salg for Volvo Cars, der kan rapportere om en stigning på 97,5 procent sammenlignet med samme måned sidste år. I april måned solgte Volvo Cars i alt 62.724 biler, mod 31.760 biler i samme periode sidste år.

I Danmark ses samme positive tendens, og Volvo Car Denmark kan rapportere om en stigning på hele 333% sammenlignet med samme periode sidste år. Marts måned blev den bedst sælgende måned i virksomhedens historie med et samlet salg i Danmark på over 900 biler. De positive salgstakter fortsatte med over 700 solgte biler i april måned, hvoraf 60 % af disse var fra Recharge modelserien af genopladelige biler. Globalt set udgjorde andelen af Recharge modeller 24,3% mens det i Europa var 42%.

I USA steg salget med 185,5 procent i april sammenlignet med samme måned sidste år, hovedsageligt drevet af en stærk efterspørgsel efter XC90 og XC60. I Europa blev der solgt 25.816 biler i april måned, hvilket er en stigning på 178 procent sammenlignet med samme periode sidste år. I USA er efterspørgslen fortsat størst på de store SUV’er,

XC60 og XC90, hvor de mest solgte biler i Europa fortsat er XC40 og XC60. I Danmark topper XC40 og V60 listen over de mest solgte modeller, hvoraf hovedparten er fra Recharge modelserien.

I marts måned åbnede Volvo Car Denmark for salget af XC40 Recharge Twin, mærkets første fuldelektriske SUV, og som noget nyt kunne de danske kunder afgive bestillingen online.

Allerede inden 2025 sigter Volvo Cars mod, at 50 procent af dens globale salg skal bestå af fuldelektriske biler og resten af hybrider. Planen er senest i 2030 udelukkende at sælge fuldelektriske biler.